Projekat "The Sexual Theatre – Feminističko čitanje klasika" ima za cilj da revolucionira narativni pejzaž pozorišta kroz implementaciju feminističkih čitanja književnosti putem međunarodnih saradnji između zemalja EU i zemalja Zapadnog Balkana. Specifični ciljevi su: stvaranje i održavanje evropske mreže profesionalnih pozorišta i festivala koji se bave feminističkim pristupima u umjetnosti; poboljšati rodnu svijest, feminističko obrazovanje i društveni angažman umjetnica; poboljšati rodnu ravnopravnost, inkluziju, socijalnu pravdu i demokratiju u partnerskim zemljama; razviti novu publiku i njihovu sposobnost da kritički čitaju pozorište i kulturu.
"The Sexual Theatre" project aims to revolutionize the narrative landscape of theatre by implementing feminist readings of literature through international collaborations between EU and Western Balkan countries. The specific objectives are: to create and maintain a European network of professional theaters and festivals dealing with feminist approaches in the arts; to improve gender awareness, feminist education and social engagement of artists; to improve gender equality, inclusion, social justice and democracy in partner countries; to develop new audiences and their ability to read theater and culture critically.
Naslov projekta odnosi se na knjigu „Seksualna politika" Kate Millett, poznatu i jednu od prvih i najvažnijih knjiga koja definira feministički kritički pristup u kulturi i koja se koristi kao konceptualni okvir ovog projekta. „Seksualna politika“ postavila je temelje pokazujući kako kulturni diskurs odražava sistematizovano potčinjavanje i eksploataciju žena. Millett detaljno demonstrira kako stavovi i sistemi patrijarhata prodiru u književnost, filozofiju, psihologiju i politiku, te je također identificirala književnost kao alat političke ideologije jer ona ponovo stvara seksualne nejednakosti i učvršćuje patrijarhalne vrijednosti društva.
The title of the project refers to Kate Millett’s “Sexual Politics”, the famous and one of the first and most important books defining the feminist critical approach in the culture used as a conceptual framework of this project. Sexual Politics laid the foundation by showing how cultural discourse reflects a systematized subjugation and exploitation of women. Millett demonstrates in detail how patriarchy's attitudes and systems penetrate literature, philosophy, psychology, and politics, and also identified literature as a tool of political ideology because it recreates sexual inequalities and reinforces patriarchal values of society.
Korištenjem riječi „seksualno“ u svom naslovu, projekat se odnosi na svoj pristup – feminističku kritiku pozorišne prakse kao dio kritike i dekonstrukcije kulture. Kroz svoj specifični dizajn, projekat direktno adresira cilj poziva – jačanje transnacionalnog stvaranja i cirkulacije evropskih djela i umjetnika. Da bi postigao ovaj društveno važan zadatak, projekat će koristiti metodologiju interkulturalnog učenja, uključujući uglavnom mlade pisce i reditelje iz dvije zemlje Evropske Unije i dvije zemlje Zapadnog Balkana, kako bi surađivali i pronašli te patrijarhalne strukturalne elemente u klasičnoj književnosti.
By using the “sexual” in its title, the project refers to its approach - feminist criticism of theater practice as a part of a culture criticism and deconstruction. Through its specific design the project directly addresses the objective of the call - to strengthen the transnational creation and circulation of European works and artists. In order to achieve this socially important task the project will use intercultural learning methodology by involving mostly young writers and directors from 2 EU and 2 WB countries to collaborate and find these patriarchal structural elements in classical literature.
Kroz program umjetničke rezidencije i produkcije predstava, umjetnici će imati priliku da razmjenjuju svoje kulturne razlike i sličnosti te uče jedni od drugih. Pisac iz jedne zemlje, reditelj iz druge, radit će s glumcima u trećoj zemlji, čime će se razviti proces višeslojnog kulturnog učenja. Konačni rezultat projekta bit će četiri predstave i četiri festivala koji će se izvoditi u svim uključenim zemljama. Stvaranje festivala bit će polazna tačka za ujedinjenje pozorišta i pozorišnih festivala koji sudjeluju u ovom projektu u mrežu okupljenu oko iste ideje i metodologije. Ovaj novi pozorišni festival će biti i digitaliziran, a za kraj će biti publicirana i nova knjiga koja će objediniti sve dramske tekstove, ciljeve i rezultate ovog projekta.
Through the artist in residence and productions of the plays artists will have the opportunity to exchange their cultural differences and similarities and learn from each other. A writer from one country, director from another will work with actors in the third country which will develop a process of multi layered cultural learning. The final result of the project will be 4 plays and 4 festivals that will be performed in all countries involved. The creation of the festivals will be a starting point for uniting theaters and theater festivals participating in this project in the network gathered around the same idea and methodology. This new theatre festival will also be digitized, and at the end, a new book will be published that will compile all the dramatic texts, goals, and results of this project.
Kroz ovaj projekat želimo, slično kao što je Kate Millett učinila u književnosti, razotkriti uticaj patrijarhalnog sistema kroz pozorišne predstave. Da bismo stvorili društvo koje uči iz umjetnosti i kritički razmišlja, moramo ozbiljno shvatiti pozorište kao alat za edukaciju publike da prepoznaje obrasce i stereotipna prikazivanja žena i da ih ne reprodukuje. Stoga je projekat, po svom konceptu, direktno relevantan za međusektorsko pitanje – inkluzija, različitost i rodna ravnopravnost.
Throughout this project we would like, similar to Kate Millet's example in literature, expose the influence of the patriarchal system throughout theater plays. In order to create a society that learns from arts and thinks critically we must take theater seriously, as a tool to educate the audience to recognise the patterns and stereotypical representation of women and not reproduce them. Therefore, the project is by its concept directly relevant to the cross-cutting issue - Inclusion, diversity, and gender equality.
Unutar umjetničke rezidencije u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, gostujući reditelj i autorica će raditi sa određenim grupama na dekonstrukciji klasika, a ideja je dekonstrukcija rodnih stereotipa u poznatim nacionalnim knjigama s obzirom na specifične rodno zasnovane izazove sa kojima se suočavaju žene/muškarci u našoj zemlji. Pored toga, u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica će biti održan i Workshop Casting – audicija za glumice i glumce za novonastajuću predstavu, a umjetnički rezidenti će imati priliku i istraživati, razgovarati sa lokalnim organizacijama, fondacijama i udruženjima. Sve to, dovest će do novog dramskog teksta, nove međunarodne koprodukcije i novog pozorišnog festivala.
Within the artistic residences in the Bosnian National Theater Zenica, guest writer and director will work with specific groups on deconstructing the classics. The idea is to deconstruct gender stereotypes in well-known national books in light of the specific gender-based challenges women/men face in partner countries. In addition, Workshop Casting will be held at the Bosnian National Theater Zenica - an audition for actors and actresses for a new play. Artistic residents will have the opportunity to research and talk with local organizations, foundations and associations. All this will lead to a new dramatic text, a new international co-production and a new theater festival.
BOSANSKO NARODNO POZORIŠTE ZENICA
Trg Bosne i Hercegovine 3, 72000 Zenica
Bosna i Hercegovina
Kontakt osoba
Denis Krdžalić
+387 32 442 422
+387 62 100 331
denis.krdzalic@bnp.ba